Onze Familie Reist

Wij zijn een familie van 4: papa, mama en onze 2 zonen Mauro (2011) en Senna (2014).
Deze blog heb ik in het leven geroepen om onze reisverslagen met onze vrienden en familie (en de rest van de wereld) te delen!
Er zal dus niet wekelijks of maandelijks geblogd worden, alleen wanneer wij iets leuks te vertellen hebben.

vrijdag 6 juli 2018

UK, dag 5: Stonehenge en wijziging van onze plannen

Vandaag was een hele andere dag dan voorzien. Normaal gezien zouden we 3 nachtjes verblijven in een jeugdherberg op 10km van Stonehenge in het centrum van Amesbury, Salisbury.

Maar door heel dat gedoe met die Russische spionnen en dat giftig poeder waardoor er mensen in het ziekenhuis liggen, alle voorzorgsmaatregelen die je moet nemen om jezelf, je kleding en je spullen te reinigen na je aanwezigheid in die regio, een gedeelte van de toeristische attracties die afgesloten zijn... besloten we gisterenavond laat om dit verblijf last minute te annuleren.

We zijn rechtstreeks doorgereden naar ons volgende verblijf in Cornwall. Gelukkig konden we daar 3 nachtjes vroeger terecht. Het resultaat is nu dat we hier in totaal 7 nachten zullen blijven ipv de oorspronkelijke 4.

Aangezien Stonehenge op onze route ligt en omdat we dit toch niet willen missen, besloten we om daar onderweg te stoppen.

Vanuit ons hotel in Londen, zaten we op 120km van Stonehenge.  Die rit ging snel en goed vooruit met een brave en stille achterbank (op de laatste 10minuten na)

Eens aangekomen, mochten we onze auto parkeren op enkele kilometers afstand.
Daar was naast de grote parking ook een cafe/restaurantje, een souvenirwinkeltje en de ingang van de site.
We kochten daar een English Herritage Pass. Hiermee kunnen we op heel wat Britse sites gratis binnen. We hebben berekend dat we 3 sites moeten bezoeken om voordeel te halen uit deze kaart.
Vanaf de parking, werden we door een pendelbusje tot aan het Stonehenge monument zelf gebracht.

Je kan vanop afstand helemaal rond de stenen stappen, maar je kan niet tot aan de stenen zelf. Mijn eerste idee was: “ooh zo jammer”. Maar tegen dat we bijna rond waren, kon ik het voordeel er wel van inzien! Je kan fotos maken van met monument zonder allemaal vreemden erop.

Sorry voor de ganse fotoreportage 😄😄 Maar dit is zo’n plaats waar je niet anders kan dan veel foto’s te nemen.

Hoe vonden we Stonehenge nu?
Wel, we waren all 4 enthousiast!! Ondanks de vele toeristen, was het opvallend stil en rustig.
Er hing een apart sfeertje en we vonden het toch wel heel speciaal om daar te zijn!!
Ook onze Mauro en Senna konden ervan genieten.
Ik weet dat ik ooit nog terug ga!

Na ons bezoekje, aten we nog een snelle lunch in het cafetaria en maakten ons klaar voor de komende 285km tot aan ons volgende verblijf.
We hebben hier in totaal bijna 4 uren over gedaan, door regelmatig wat file en 2 tussenstops.

Het 1e deel van de rit hadden we opnieuw brave jongens, met dank aan de dvd’s van de Ghost Rockers, zakjes chips en zakjes popcorn.

Het laatste deel van de rit was een pak minder. Ze hebben daar allebei hun gouden piratenmunt NIET verdiend. Mauro kon Senna niet met rust laten, Senna was lastig en heeft zijn flesje fruitsap uitgekapt in het vuilzakje 🤪

Uiteindelijk kwamen we om 17.30u aan in het Perran Sands Holiday Park in Perranporth in de regio Cornwall.
Een super mooi goed georganiseerd vakantiepark bovenop een heuvel vlakbij de zee.
Het is hier vrij groot maar toch rustig. Mooie uitzichten omdat we zo hoog zitten.

Zo ziet het park eruit:

Er is een speeltuin, zwembad, speelhal, verschillende restaurants, pizza delivery service en een winkeltje.

Wat ons hier wel opvalt, is dat de temperatuur hier bijna 10 graden minder is dan in Londen en Stonehenge. We komen eigenlijk uit een hittegolf, maar hier is het heel aangenaam, zo’n 23 graden met een zalige zeebries.

Na het uitladen gingen we kort verkennen en vervolgens naar één van de restaurantjes. Koken daar hadden we geen zin meer in.

En na een ganse week te zeuren over wanneer ik eens Fish&Chips kon eten, was het eindelijk zover, lekkeeeerrrrr

Na het eten gingen we nog snel inkopen doen voor ons ontbijt morgenvroeg.
Peter keek nog voetbal op tv en de jongens waren moeilijk in slaap te krijgen!
Ze liggen de allereerste keer samen op een kamertje. Het is eindelijk eens gelukt!

We kijken er naar uit om hier 7 dagen te verblijven!!! Het ziet er hier super leuk uit!