Onze Familie Reist

Wij zijn een familie van 4: papa, mama en onze 2 zonen Mauro (2011) en Senna (2014).
Deze blog heb ik in het leven geroepen om onze reisverslagen met onze vrienden en familie (en de rest van de wereld) te delen!
Er zal dus niet wekelijks of maandelijks geblogd worden, alleen wanneer wij iets leuks te vertellen hebben.

zondag 15 juli 2018

UK, dag 14: Durdle door en Lulworth Cove

Onze laatste échte vakantiedag vandaag... we vinden het een beetje jammer dat het ten einde loopt. Maar we zijn ook blij dat we binnenkort terug naar ons huisje en onze poezen mogen.

Vandaag hadden we wel nog een hele vermoeiende maar leuke dag.
We begonnen onze trip richting de Durdle Door, een door de natuur gevormde boog van rotsen boven de zee.

Dit is de gekendste toeristische trekpleister van de streek Dorset. En dat was te merken aan het grote aantal mensen die aanwezig waren, precies een mierennest. Dat zijn we niet gewoon! Op alle plaatsen hier in Engeland waar we tot nu toe geweest zijn, waren we praktisch alleen.

Om 10.15u moesten we al op de overflow parking parkeren omdat alles al vol stond.
We moesten een stuk wandelen over een berg (omhoog) voor een prachtig uitzicht over de baai, met groen-blauw gekleurd helder water.

Links van ons had je de bekende Durdle Door. Veel mensen zwommen er naartoe of gingen met een kano of op hun luchtmatras.

Rechts had je het verdere verloop van het strand langs de witte rotsen.

Je kon via een wandelpad de berg af om op het strand te geraken, maar wegens de drukte besloten we om gewoon wat mooie foto’s te nemen en naar de volgende locatie te gaan.

Onze volgende bezienswaardigheid van de dag, was Lulworth Cove. Dit is een baai in de vorm van een hoefijzer, bijna perfect rond en ook weer dat prachtige heldere groene water.
Vanop de wandelroute van de Durdle Door, had je ook een pad richting de Lulworth Cove.

De 2 mooie natuurwonderen liggen vlak naast mekaar. Het is te zeggen... je moet alweer een stijle berg over wandelen. Best wel een stevige wandeling!!
Dit is een foto vanop het hoogste punt. Hier waren we al in de helft van onze wandeling.

Senna heeft wat gezeurd en we zijn regelmatig moeten stoppen om te rusten, maar de jongens hebben de ganse wandeling wel helemaal zelf gedaan! Mauro zijn stappenteller had 18.000 stappen toen we terug in de auto zaten. (Dat zijn Mauro stappen, dus daar zijn veel zenuwpasjes bij ook 🤪)

Het uitzicht onderweg:

Even rusten:

Voor we naar de cove gingen, aten we eerst nog onze lunch. We wilden eens iets anders dan vettigheid, saus en gefrituurd. We bestelden dus boterhammen. Ook die waren binnenin volgesmeerd met een laag boter die even dik was dan de snede ham die ertussen lag. Oh ja, en de borerhammen worden geserveerd met chips.

Eindelijk aangekomen!! We gingen eens met onze voeten in het water, maar dat bleek IJSKOUD!!
Ik vermoed dat dat de reden is dat er vooral bootjes en weinig zwemmers in dit stuk te zien zijn.

Nadien moesten we nog de ganse wandeling terug tot aan de auto. We hebben gepuft en het was heel warm, maar het was een mooie afsluiter van onze vakantie.

Het oorspronkelijke plan was om hierna nog door te rijden naar Tyneham, een spookdorp enkele kilometers hier vandaan. Maar aangezien we onze jongens nog beloofd hadden om te gaan zwemmen in ons vakantiepark, hebben we dat stuk geskipt. Om 15u stonden we klaar met ons zwembroek aan en zwommen we wat.

Nadien zijn we nog maar eens op restaurant geweest en vervolgens naar onze caravan voor onze laatste nacht op deze locatie.