Onze Familie Reist

Wij zijn een familie van 4: papa, mama en onze 2 zonen Mauro (2011) en Senna (2014).
Deze blog heb ik in het leven geroepen om onze reisverslagen met onze vrienden en familie (en de rest van de wereld) te delen!
Er zal dus niet wekelijks of maandelijks geblogd worden, alleen wanneer wij iets leuks te vertellen hebben.

dinsdag 4 juli 2017

Dag 4: pippi langkous, elanden en rendieren

Tussen 6.00 en 7.00 waren we alle 4 spontaan wakker.
Na een gezellig ontbijt in ons huisje, trokken we richting Vimmerby. Na 124km rijden kwamen we aan in Astrid Lindgrenspark. Of beter gezegd: de wereld van Pippi Langkous. 


Nu zijn wij geen Pippi Langkous fanaten,de inkom is een beetje duur, en je bent snel rond.  Maar het is typisch Zweeds, daarom brachten we een bezoekje. We hebben er wel van genoten en we vonden het toch een heel bijzonder park!

Het huis van Pippi Langkous:

Spelen in Pippi's slaapkamer:


Even op het paard πŸ˜„


Het mini-dorp:



En nu omgekeerd:






Klimmen op het dak:


Onze picknick:

Schuilen voor een regenbui:

Nog andere leuke foto's:



Kort na de middag besloten we om te vertrekken richting ons huisje op de camping.
Op de terugweg stopten we nog even in Mariannelund. Daar zouden naar het schijnt de beste caramels ter wereld gemaakt worden. 

Ik ben een grote snoeper en caramel-fan en dit kon ik niet aan mij laten voorbij gaan.
Het winkeltje is heel mini! En vanuit de winkel kan je in de fabriek kijken:

Mmmmmmmmm:

Ik moet bekennen! Ze zijn heerlijk! En ik denk dat ik de gekochte zak voor mij alleen ga houden πŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™ŠπŸ™ŠπŸ˜„πŸ˜„

Nog enkele mooie Zweedse natuurfoto's van onderweg:



Bij aankomst op de camping, besloten we het bijhorende rendieren- en elandenpark te bezoeken. 
Ik blijf het herhalen, maar het domein van de camping is echt prachtig:

Hier zijn ze dan, de rendieren:




En de elanden!
(Ik schrok ervan hoe groot en lenig die dieren eigenlijk zijn!)
Mama rendier met haar tweeling:

We mochten ze voederen!! Dat was een super leuke en unieke ervaring!


Toch mooie beesten!



Vandaag was een drukke vermoeiende dag, maar we hebben er weer leuke herinneringen bij. 
Peter kookte nog een lekker potje eten om de dag af te sluiten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten