Onze Familie Reist

Wij zijn een familie van 4: papa, mama en onze 2 zonen Mauro (2011) en Senna (2014).
Deze blog heb ik in het leven geroepen om onze reisverslagen met onze vrienden en familie (en de rest van de wereld) te delen!
Er zal dus niet wekelijks of maandelijks geblogd worden, alleen wanneer wij iets leuks te vertellen hebben.

donderdag 7 juli 2022

Zweden 2022 - Dag 7: de trollen van Gamleby en natuurpark

Onze ochtend begon met een ontbijt in ons huisje dat bestond uit cornflakes, granola, yoghurt, beschuitjes, een gekookt eitje en een goei tas koffie!

Vandaag was de ganse dag regen voorspeld. Jammer! Maar we besloten om toch in de Zweedse bossen te gaan wandelen.
We begonnen bij het trollenbos in Gamleby. Dit was een korte wandeling met een aantal serieuze klimmen erin. 
Het eerste deel van het bos bevat een heel deel sculpturen uit vezelbeton in de vorm van figuren vanuit lokale legendes.

Mauro was heel enthousiast en deed alle figuren na.
















Tot op het punt dat Mauro in een mierennest getrapt had en er enkele mieren op zijn schoen zaten. Het enthousiasme maakte plaats voor paniek en stress. 
Ik geef toe dat het nogal een grote nest en grote mieren waren 🙈
Ik zou zelf ook een paniekske gehad hebben 🤷🏻‍♀️


Mauro kon niet snel genoeg door het bos gaan om de wandeling achter de rug te hebben. Tot zijn grote ergernis bleven wij maar wandelen en fotos nemen. 












Het tweede deel vd wandeling waren gewone kiezelwegen.


Na het trollenbos reden we door naar een natuurpark in de buurt. (Kvarntorpets)

Onderweg in de auto ontdekte ik een kruipende teek op mijn schoen. Toen was het mijn beurt om even een paniekmomentje te hebben.
Bij aankomst in het volgende bos heb ik al mijn kleren en haren toch even goed uitgeschud en iedereen heeft elkaar gecontroleerd op teken. 
Ik heb ook mijn losse broek maar even in mijn kousen gestoken want ik was er niet gerust op.


En toen zijn we beginnen wandelen. We waren daar allemaal zo stil als we konden in de hoop om toch eens wat wildlife te spotten. 






We waren enigzins teleurgesteld toen we plots oog in oog stonden met deze dames.
De teleurstelling was wederzijds denk ik. Ze stonden allemaal recht en keken ons boos aan.  We zijn maar snel terug het hek overgeklommen! 


Het was een avontuurlijke wandeling in een hele mooie omgeving.


En dan was het eindelijk zover! Onze eerste 2 wilde hertjes gezien dankzij Els en Werner! 
Goed kijken!!






En toen waren ze alweer weg! 

Na deze wandeling zijn we terug naar ons huisje gereden om daar nog wat in de speeltuin te spelen.


En een namiddagsnack te eten


En wat te chillen en spelletjes te spelen


In de avond kookte Peter en aten we hamburgers met rauwe groenten en aardappelsla.


Ik keek al de ganse dag uit naar een lekker warme douche! Zodra ik mijn haren ingezeept had, werd het water ijskoud 🥶. Wat een tegenvaller!!

Tot slot hadden we opnieuw een paniekmomentje, want er kroop een teek op Peter, vermoedelijk is die vanuit het trollenbos meegekomen en heeft die de ganse dag bij Peter ergens gezeten. 
Peter en de jongens zijn dan ook onmiddellijk in de douche gekropen en de haren gewassen, alle kleding en lakens uitgeschud, maar we voelen het nog altijd overal kriebelen!  Gelukkig was er opnieuw warm water!

Hopelijk kunnen we wat slapen deze nacht! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten